onsdag 8 september 2010

Julkort # 7

Då var mitt julkort till Mitas utmaning klart!
Ett stafflikort i vintage stil!
Med en liten ask att lägga hälsningen i!
Jag har använd ett brunt cardstock.
Ett Maja design julpapper från förre året,
samt ett papper som jag inte vet var det kommer ifrån!
1 vintage julbild av Tomten.
3 metallhörn
6 metallblommor
16 brads
ett brads lås???
och 2 gångjärn
Spets och band samt vita blommor och grangrenar!
Det mesta av detta hittar Ni hos Altheasmix!
********
Tack alla för de goa kommentarar om min lilla berättelse!
Ni är bäst!!!
Kramizar från Lene

15 kommentarer:

Katarina sa...

Jättefint julkort. Kram Katarina

Kamilla sa...

OOOh Vilket underbart julkort!! :D Helt underbart!!
Du är så otroligt duktig på vintage! Du slutar aldrig förvåna, alltid nåt nytt och snyggt :D

Kramisar i massor!

Pia sa...

super fint julekort.
knus Pia

Monica sa...

ja, Lene, jag tar gärna en sådan mall. I kväll her jag gjort ett kort till värmeljus. Lägger ut det i morgon kväll. Det var inte alls som jag gjort dom innan
Kram
Monica

Inger Harding sa...

For et herlig vintage julekort Lene!!
Kjempelekkert og nydelig laget!
Ha en fortsatt fin kveld.

♥ klem, Inger :)

Annelie sa...

Detta julkortet är fantastiskt vackert och vilken kul idé med den lilla asken! Jättefint!

Pernol sa...

Åh vilket vackert julkort! Kul med asken till.

Ha en trevlig helg!
kramis Pernilla

Lilla Pyssel Inger sa...

Julkortet är jättefint som alltid:) Ha en toppen dag min vän och var rädd om dig:) Kramar i massor från lilla Inger vännen:)

Lena B E sa...

Åååååh vilket vackert kort!! :)
Så fiffigt med asken, väldigt smart!! :)
Hoppas du har det bra vännen!
Kramar från Lena

Lena sa...

Jättefint julkort. Du vet ju att jag älskar vintage. Det är underbart. Skickade en länk med de runda stafflikorten till dig. Ha det bra vännen. Kram Lena J

Riet sa...

So beautiful card Lene,I love the image and your papers.

Hugs Riet.xx

Pysselmadame sa...

Åhh jisses så snyggt kort du har skapat. Verkligen underbart juligt.
Önskar dig en trevlig helg och sköt om dig. Kram Lena

Lena sa...

Lene
Har du fått något mail från mig nu?
Ha en bra helg. Kram Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

God morgon god morgon på dig bästa vännen:) TACK SNÄLLA SÖTA RARA du för orden hos mig:) Det har varit en bra vecka tack, har börjat för fullt igen hos Smärtis. Är en del trött i mellan men det är okej ska inte klaga. Å är så himla nöjd för jag har gjort något till dig i veckan som verkligen inte är jag men det blev så himla bra i alla fall ha ha ha:) Det dimper ned till dig nästa vecka med utstansade hus och träd som du ville ha:)Hoppas du mår bra och att allt är som det ska vara hos dig, tänker på dig vännen:)
Ha en riktig bra helg och var rädd om dig, kramar i massor från lilla vännen Inger:)

LenA sa...

Tack för en fantastisk runda bland dina alster...helt underbara!
Verkar ju också som om du författaranlag, något att satsa på kanske?
Måste ha varit en helt förtrollande kväll när du fick njuta av barnbarnens framträdande, något att leva på länge!

Önskar dig en skön helg även om vädret inte lovar det bästa!
Kram Lena