tisdag 7 september 2010

Halloween kort och berättelse

Jag fick i uppdrag av Mita att göra Halloween kort!
Så jag gav mig ut och letade och hittade huset där
Drakulas kista står!
Det var en spöklik upplevelse, med många ögon
som stirrade på en, fladdemus och spindlar som surrade
kring huvudet på en fanns det gott om!
Jag gjorde en liten bok för att dokumentera allt detta!
Så för Ni oinvigda, så här bor Drakula!
När man kommer in genom dörren möter man
ett monster som skrämmer en ordentligt!
Fladdemös och spindlar regerar här och håller koll
på dörren till hans boning! Dörren som är ett kistlock,
är i mahogny och man blir skrämt bara av att se den!
********
Jag öppnade lite försiktigt dörren och fick
syn på Drakulas kista
men en elak fladdemus på locket!
Döinger dansade runt och skrek!
Ett lite mer snällt spöke skrek BOO!
Eftersom natten hade infunnit sig öppnade Drakula,
till min stora fasa, kistlocket och kom ut!
Han var inte så fruktansvärd som jag trodde,
att han skulle vara rädd för vitlök dementerad han genom
att ha med sig massor till maten som skulle tillagas
i stora salen!
Han bjöd in mig att träffa häxan som passade hans hus
och den lilla djäveln som var hans vaktpost!
Han stängde kistlocket och snart var festen igång!
Aldrig för har jag festat så mycket och aldrig har jag då
ätit grodlår och druckit blod!
När jag på morgonkvisten gav mig av på häxans kvast var de
sista ord han sa till mig!
*******
"Nästa år ska du ta med dig någon som ska stanna här,
annars kommer jag och hämtar dig!
Min häxa börjar bli gammal och en ny behövs"
Så akta Er alla som är ute och firar Halloween!
Om Ni gillade min berättelse tycker jag att Ni
tittar in hos Mita och köper de söta små stämplar,
spindel och fladdemus som kommer från Forma Hantverk.
Det finns annat trevligt att göra Halloweenkort av!
---------------------------------------
På detta koret ska Ni lägga märke till de söta små pumpor
som också se kommer från Altheasmix!
Även här har jag använd de söta små stämplarna
från Forma Hantverk!
Altheasmix har också roliga bokstavs stickers
och massar av härliga små charms!
ha en skön natt nu och ta hand om Er!
Hiiii, hiiii
Kram lene
DT hos Altheasmix

16 kommentarer:

bili sa...

Buuu jag vågar mej inte ut. Häftig berättelse med fina bilder.

Lena sa...

Vilken saga du berättar Lene. Man blir riktigt rädd. Undrar om man kan sova i natt nu,ha,ha. Underbara bilder, så påhittig du är, buuuuuu. Kram Lena

Monica sa...

Hihihi vilken underbar saga :-) Och supersnygga alster :-)
Kram kram!

Unknown sa...

Hi hi vad rolig du är, nu somnar jag med ett leende på läpparna ikväll :) Hoppas bara att jag inte vaknar av att ha drömt en mardröm "hua".
Så mycket fint du hade att bjuda på idag :) Kramis

Ellis sa...

Åhh det är ju helt underbart att läsa och se din saga! =)
Snyggt jobbat! =)
Kramar

Katarina sa...

Roligt med en berättelse till den fina boken. Du hr fått med alla läskiga detaljer som ska vara på ett Halloweenkort. Kram!

Monica sa...

Vad mysigt! Riktigt spännande!!!
Kram
Monica

Lilla Pyssel Inger sa...

Ha ha ha ha du är jo för god Lene vännen:) Tusen tack för den härliga historien och det fina som du gjort du kan verkligen få till det:)
Ha det bäst buuuuuuuu och hoppas att du inte får oväntat besök i natt buuuu :) Massor med kramar från lilla vännen Inger:)

Britt-Inger sa...

Tjena.
Här var det då inge fel på fantasin minsann ;);) och vilka detaljer. Hel läckert!!!
Hoppas det är gott för dej efter sommarens varma vindar. Tycker faktiskat att det är ganska skönt med höst också, eller den är bäst!
Mycke fina tidigare inlägg också.
Ha en skön "lill lördag".
Kram, Britt-Inger

CamillaA sa...

wow vad läckert med din berättelse och boken.

Lena B E sa...

Åh huvva jag blir riktigt rädd, hi hi ;) Vilken spännande historia! Du har då ingen brist på fantasi vännen. :) Hoppas bara att jag kan sova nu i natt. ha ha ;)
Vilka jättefina kort du gjort allihopa!! :)
Ha det så bra och akta dig nu för drakula. ;)
Kramar från Lena

Riet sa...

What a gorgeous cards Lene.

Hugs Riet.xx

Lisan sa...

Hi,hi hi, du är för rolig. Vilken berättelse du skrivit ihop med bilder och allt. Håller med dom andre här för jag kom på mig själv att sitta och små le när jag läste och tittade. Fortsätt med historie scrapade saker. Det gillade jag. Kramis från Lisan

Annelie sa...

Helt fantastiskt, du är ju värsta halloweenexperten!!
Kanonsnyggt alltihop & underbart målande berättelse!

Anonym sa...

Så läckra halloween kort, och en härlig liten berättlse. Gillar också asken du gjort i förra inlägget. Du gör så mycket mysiga saker!
Kram Cathrine

Kimsan sa...

Underbart härliga Halloweenkort!