fredag 10 september 2010

Baby kort med skakbox

När Mita skickade dessa söta papper och stämpel
i ett DT paket, visste jag precis vad jag skulle göra!
Ett skak kort!
Tyvärr vet jag inte märket på pappret!
Men den söta lilla ängeln i mitten kommer från
ett av dem! Det är dubbelsidiga papper, som är
så ljuvliga att jobba med!
Det blev som sagt ett skak kort, beskrivning finns i Magnolia Ink.
Insidan där jag också använd den söta stämpel!
En lite suddig detaljbild.
Lägg märke till vikningen! Här ser Ni hur det är uppbygd
och de små pärlor som finns i boxen.
Jag har använd:
Blå och grön cardstock
2 dubbelsidiga av de söta mönstrade
baby stämpel från Stempelglede
4 små rosor
1 äppelblomma
blå band
turkos pärlband
2 små löv
och en jättesöt charms som är en liten baby.
Jag har även använd en tom tejprulle
och en bit OH plast!
Matrial till kortet hittar ni så klart hos Altheasmix!
jag har lite mer Baby grejer på gång då Mita
denna gång ville ha det!
Ha en underbar helg och ta hand om Er!
Kram lene

17 kommentarer:

Bettan sa...

Jättegulligt kort. Kram sytanten

Petra sa...

Jättefint skakkort.
Ha en skön helg.
Kram
Petra

Pernol sa...

Jättegulligt skakkort!

Ha en trevlig helg!
kramis Pernilla

Märta sa...

Lika flitig som alltid.
Hoppas att allt är bra med dig! Det var ett tag sedan jag tittade in till dig, bloggandet har kommit lite i andra hand ett tag. Jag får väl försöka hitta lite tid att sitta ner nu när hösten närmar sig.
Ha en skön helg!
Märta

Lena B E sa...

Jättefint skakkort vännen!! :) Vilken ljuvlig blå färg det är. Det blir en fin present till nån som nyss fått en nyfödd liten prins. ;) Vad du är påhittig, ingen brist på fantasi alls. Kan du inte vara snäll och dela med dig av din fantasi till mig som inte har nån alls, hi hi. ;)
Ha en underbar helg vännen.
Ha det så jättebra.
Många kramar från Lena

Birgitta sa...

Dina kort är lika fina som vanligt. Jag har varit urusel på att kommentera ett tag nu. Har liksom haft fullt upp hela tiden. I morron är 20 l lingson som ska tas om hand och bli sylt.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Jenny Källman sa...

Jättehäftigt skak-kort blev inspirerad. Har en blogg nu. Kram Jenny

Inger Harding sa...

Kjempesøtt kort Lene!!
Så kreativ du er! :o)
Ha en fin helg.

♥ klem, Inger

Katarina sa...

vilket underbart sött kort du gjort. Roligt att göra det till skak kort som jag själv inte har prövat. Ha en bra helg. Många kramar Katarina

Curlingmor sa...

Hej tack för att du tyckte om mitt kort. Men du vilket fint kort detta vill jag också gör men hur gjorde du ??
Kram Nina

Riet sa...

What a beautiful card Lene,I love the image and your papers.

Hugs Riet.xx

Busan sa...

WOW så snyggt... ja, du är helt otrolig som lyckats med detta - ser så svårt ut!!!
Är allt väl med dig? Hoppas du har det så bra du bara kan och får en mysig pysselstund snart igen. Här har jag fått beställningen från Mita och längtar tills nästa pysselstund... hoppas på en imorgon! :) Har lagt ut första kortet som jag gjort med saker från RAK:en av dig och det var så roligt att göra... annorlunda än jag brukar göra men blev så nöjd själv. Vet inte om det beror på att jag sänkt mina krav eller vad det beror på men det känns i alla fall roligare än när jag aldrig var nöjd med något jag gjorde! :)Tusen tusen tack igen vännen!!!
Ha det så bra du bara kan!!!
Massor med höst-kramar
Busan

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej och trevlig söndag på dig bästa vännen:)
Å vad gulligt och verkligen kul att se ett annorlunda kort:) Du får verkligen till det vännen jag gillar massor:)
Allt är bra här tack snälla har haft en mycket lugn och mysig helg med pyssel:):):) Har testat på att göra fågelholkar, fick en utmaning av Carina:) Om du vill se resultatet så finns dom att beskåda på bloggen:) Önskar dig en jättetrevlig söndag och kommande vecka:) Hoppas allt är jättebra med dig:) Kramar i massor från lilla vännen Inger:)

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej hej på dig bästa vännen:)
Å vad kul att du gillade det du såg hos mig:)
Vad kul att du också håller på med samma sak ha ha ha och SJÄLVKLART ska du sno iden om tegel taket:) Blir bara glad och hedrad över att du tyckte om och vill göra så själv:):):)
Ha en underbar dag själv vännen och paket är på väg till dig i veckan:) Ha så himla trevligt hos dom små i dag, massor med kramar tillbaka till dig från lilla Inger vännen:):):)

Lena sa...

Hej Lene!
Ditt kort är verkligen supersött. Så fina papper och dekorationer. Det är så roligt att testa nya saker att göra.Hoppas du haft en trevlig söndag med de små. Ha en bra vecka. Kram Lena

Ellis sa...

Vilket mysigt kort, jag har också papperet med änglarna, fick det av en kompis! =)
Kram Elenor

Lilla Pyssel Inger sa...

God morgon god morgon på dig bästa Lene vännen:)
Hoppas att du hade det jättetrevligt med barnbarnen i går:) Ville titta in och önska dig en toppen måndag och vecka:) Tänker på dig, kramar i massor från lilla Inger vännen:)