söndag 24 januari 2010

Grattiskort

En härlig skön söndag har det varit.
Fick besök av en kompis som kom med gott fikabröd.
Vi gick en sväng i det fina vädret och pratade lite "skit"
I går var det pysseldag. Några tjejer var här och det var trevligt!
jag gjorde lite jort, men kameran la av när jag skulle fota.
Så de kommer sen när jag köpt batterier!
Jag hade lite kort jag inte visat, så de kommer här.
Detta är till mitt barnbarn som snbart blir 2 år.
Jag kan inte tala om vem de andra är till
för det vet jag inte än! Jag ska försöka lägga lite kort
på lager, det ger mig tid att göra andra saker också!
Ha en härlig vecka och var rädda om Er!
Kramizar Lene

21 kommentarer:

Riet sa...

Wowwww Lene,what beautiful,i love your images and colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.xx

Gertrud sa...

Hej Lene, vilka härliga kort du visar . härliga färger och detaljer. Kul med pysselbesök, blir lite avundsjuk på det. men jag får hålla tillgodo med mej själv och alla er andra där ute. Och det är inte fy skam, kram Gertrud

Lena sa...

Hej Lene!
så snygga kort du har gjort. Snyggt med snörningen på kort ett. Ja, det är skönt att ligga lite före med korten, så man hinner lite annat emellanåt. Ha en fortsatt bra söndag. Kram Lena

Pysselmadame sa...

Åhh så fina kort. Kul med lite pysselsällskap. Önskar dig en trevlig vecka. KRAMIZAR Lena.L

Monica sa...

Fina kort! Jag har börjat med kort till alla hjärtans dag. Så det har blivit några stycken. Har en arbetskamrat som slutar på fredag så jag har börjat på ett kort till henne också. Jag har stämplat upp till dig och skickar det i morgon. Jag hade två med högklackat så du får båda och lite till
kram
Monica

TinaStina sa...

Vilka härligt våriga/somriga kort! Jag blir så glad av lite färg nu känner jag. Det behövs för att lysa upp i vintermörkret :)

Var det DU som fick den jättefina asken från Inger!!! Den är ju bara sååå fin.

Ha en bra vecka!
Kramen

Viddan sa...

Härligt med pysselträff ;) Kul att se dina nya fina alster, väntar med spänning på de andra ;) Önskar dej en mysig vecka!! Kram, Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig underbara vännen:)
Tack snälla för din söndagshälsning och blev så himla GLAD över att du hade en riktig trevlig dag i lördags det är du verkligen värd:) Skulle önska att jag var där men det kommer senare eller hur:) Korten som du visar är underbara som ALLTID du är så himla duktig på att få till det:)
Underbart att du han med både trevligt besök, trevligt snack, fika och 3 kort fasen vad du är duktig:)Känner igen det med å ha glömt att köpa batterier men så är det i bland vi får hålla tillgodo med ditt andra ögongodis till sen:)
Önskar dig en underbar måndag och vecka och var rädd om dig:) Tänker massor på dig, kramar i massor från lilla vännen Inger:)

Lena B E sa...

Åååh så snygga kort du gjort och i riktigt härliga vår färger!! :) Och ett vintage kort, jättesnyggt det med!! :) Jag gillade alla på sitt eget sätt, men kortet till ditt barnbarn är härligt spalligt och i min älsklingsfärg dessutom!! Så det vinner denna gången. ;) Hoppas allt är bra med dig?!
Ha det så bra vännen!
Många kramar från Lena

Petra sa...

Nä, nu skojar du allt. Vad då för andra saker?:)
Finns det några andra saker att göra än att scrappa, eller du menar scrappa annat än kort;D.
Fint kort du gjort till Theo.
Ska åka och hälsa på min lilla Sandybell i helgen, ska försöka få till några riktigt bra kort jag kan scrappa. Är så sugen på det trots att det tar en halv evighet att få en LO klar för mej.
Kram o ha en bra vecka.
Petra

carina d sa...

Hej Lenevännen:)
Skickar över en STOR kram till dej som tack för posten;)
och dina kort är jättefina:)

KRAAAM:)

Busan sa...

Hej vännen - vad duktig du är och finurlig - ser allt din pensel i ditt nedersta kort - önskar jag hade din fantasi!!!
Jo, det är som vanligt med hälsan här - har skrivit lite på bloggen och förklarat bara så du kan kolla där OM och i så fall när du har tid och ork. Har fått en så bra start på detta året och önskar ALLA kunde få på samma sätt.
Tänker ofta på dig och hoppas att du får lite tid att vila och ta hand om dig också. Du är så snäll och omtänksam själv och är så glad att du fått tid att pyssla.
Hoppas du har det så bra du bara kan idag och ska bli jättekul att se vad ni har pysslat!!! :)
Varma vinter-kramar
Busan

Ellis sa...

Jättefina kort du har gjort! =)
Kramar

Monica sa...

Tack för beskrivningen och dom fina bladen.
kram
Monica

Busan sa...

Hej vännen och tack för dina värmande ord. Det går riktigt bra ska du veta - jag är så anpassningsbara så det blir för mycket åt det hållet ibland men jag har så stor fördel av det när jag ändå är sjuk på detta sättet. Man måste ju se det från det positiva hållet men ibland vill jag ändå förklara hur jag är sjuk så att åtminstone ni som är mina vänner förstår hur jag fungerar och varför jag helt plötsligt är sämre. Men det är liksom inget konstigt utan hör bara till och nu när jag planerar för att jag ÄR sjuk så går det mycket bättre än när jag stretade emot hela tiden... hi hi.. Man lär ju så länge man lever!!! :) Förstår att du vet så väl allt detta i och med att du har din skada själv och hur man ändå kan vänja sig vid saker som från början tycktes omöjliga. Men livsglädjen tar ju ändå över och det är ju för väl. Ha det så bra du bara kan vännen och hoppas så du får en mysig pysselstund snart igen. Det värmer så att du bryr dig så och jag är så glad att ha dig som vän än om jag är dålig på att höra av mig i mellanåt.
Varma vinter-kramar
Busan

Busan sa...

Hej vännen!!!
Hoppas du har det så bra du bara kan idag i snöovädert som kommit och att du får en mysig pysselstund snart igen.
Varma vinter-kramar
Busan

Pernol sa...

Vilka härliga kort du visar idag!!! Ja, man kanske ska göra några kort o ha på lager... men jag hinner aldrig det. Det är hela tiden nån som fyller år!

Vi haft värsta snöovädret idag. Huva! Tur att ajg var inne på jobbet.

Ha det gott!
kramis Pernilla

Gunilla sa...

Vilken kreativitet du har. Jag är avundsjuk. Jobba på

Kraam Gunilla

Pia sa...

super herlige kort du har lavet

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig underbara vännen:) Tittar in för att säga att jag tänker massor på dig och hoppas att du inte har snöat helt in!!! Har nog aldrig sett så mycket snö förutom i fjället det är inte klokt hur det ser ut på våran tomt och huset!!! Det är himla mysigt och vackert när man sitter inne tittar ut. Fast Henrik var inte lika glad då det tok honom en hel timma att skotta ut bilen innan han kunde åka till jobbet i dag! Hoppas att du mår jättebra och har det jättebra, många STORA VARMA BAMSE KRAMAR från din lilla vän Inger:)

Lisan sa...

Du är fantastiskt duktig på scrappa. Allt blir så fint tycker jag. Sitter och tittar på alla era bloggar och har så svårt att förstå hur ni hinner med allt ni gör. Önskar min tid hade räckt till den med för det finns så mycket jag skulle vilja göra inom scrapping och kortmakeri. Får kanske se över mina göromål och ändra om lite. Hoppas att allt är bra med dig. Kramis Lisan