torsdag 28 januari 2010

Årets första Julkort + ett baby kort

God dagens mina kära vänner!
Ja Ni ser helt rätt. Snart är julen här och det är bäst
att börja i tid. Alla vet att julen är i December,
men den kommer alltid överraskande ändå.
Så jag ska försöka förekomma julen iår!
Har även ett babykort att visa idag.
En kompis ringde i söndags och behövde ett kort
till några som fått en liten son!
Jag håller på med ett ramkort och denna gång
ser det ut som det blir "mer" riktigt!
Ha en underbar dag mina kära vänner därute
i vinter Sverige och andra länder!
Massor av kramar från Lene

19 kommentarer:

Lena sa...

Hej Lene!
ja, du är förståndig du att planera inför kommande jul. Dina kort är superfina. Söt snögubbe och hÄnglar killen är väldigt söt. Vill önska dig med en trevlig helg. Kram Lena

Monica sa...

Det var inte dåligt!! Börjat med julkorten redan. Fast det är ju rätt smart för det blir ju många på en gång sen. Jag håller på med Alla hjärtanskort för fullt. Har inte hunnit prova din skiss än, men det ska bli. Har skottat en massa snö....
Du kanske vill ha lite jul uppstämplat redan nu?.....
kram
Monica

Petra sa...

Ja du Lene, lika bra att börja i tid. Julafton är den 24 december varje år:).
Fint julkort och härligt babykort till liten kille.
Ramkort, det ska jag också försöka mej på nån dag. De ser så himla proffsiga ut.
Kram på dej o trevlig helg.
Ska hälsa på min lilla S imorgon.
Petra

Christel sa...

Hi,hi Ja det var ju smart att börja i god tid med julkorten! Då slipper man tröttna. Även om jag tycker att jag börjar i god tid med mina julkort (typ september) tycker jag ändå att det står mig upp i halsen med julkort när december månad kommer!

Pysselmadame sa...

Åhh så fina kort du har skapat. Ja, det gäller att vara ute i god tid för årets julkort:) Hoppas allt är bra med dig. Här är det stressigt värre. Dop på söndag:)
Önskar dig en trevlig kväll och sköt om dig. Tusen TACK för att du hälsar på mig. KRAMIZAR Lena

Lena B E sa...

Det är till att vara ute i god tid ser jag. ;) *Fniss* Så himla smart att göra det, för som du säger så är det snart jul igen. Särskilt nu som tiden går så himla fort. Fast vi kan väl hoppas att vi får en sommar först, eller hur vännen? Supersnyggt är ditt julkort, jag älskar det med den jättejättesöta snögubben!! Jättegulligt kort till den lilla gossen också, så milda fina färger och så söt stämpel!!
Ha det så jättebra vännen och trevlig helg! Titta in till mig på måndag, så ska du fått nåt att bita i. ;) Kramar från Lena

Gertrud sa...

Hej Lene, finfina kort du har gjort. Det är väl härligt att man kan göra ett fint kort till någon som beställer. Ha en mysig helg och var rädd om dej, kram Gertrud

Mia sa...

Smart!! att börja i tid med julkorten.
& babykortet är ju hur gulligt som helst. Ska snart göra ett själv, inte så bråttom än. Min yngsta ska ha i början på maj. Men som sagt tiden går fort!
Jag använde flower soft limmet. Man fick pressa på det med fingrarna några gånger under tiden som limmet torkade. Lycka till!!!
kramiz//mia

Britt-Inger sa...

Ja, visst är det konstigt att denna jul bara kommer helt plötsligt, utan förvarning.. ;)
Jättefina kort båda två :)
Ha en skön helg.
Kram, Britt-Inger

Lilla Pyssel Inger sa...

God morgon god morgon på dig bästa vännen:)Vilken smart kvinna du är och planerar för nästa jul inte alls dumt:) Gillar båda dina nya kort du är alltid så himla duktig vännen:) Tack snälla jag mår helt ok är lite trött och ork lös i mellan. I går var jag helt slut och villade hela dagen och i dag känner jag mig ok tur det för jag får besök:) I dag kommer Carina och Sussi och ska vara med mig hela dagen:) Henrik är först på jobbet sen har han teambildning på kvällen och kommer sent hem så perfekt med trevligt pyssel besök då:) Måste passa på nu och göra lite saker för sen kommer det att dröja tyvärr och vet heller inte hur länge efter operasjonen som det dröjer!! Du får jätte gärna ringa mig på tisdag vad gulligt av dig:) Ja du har rätt det tar jo några dagar sen innan jag blir människa igen! Hoppas att du har det bara bra och att du är rädd om dig själv:)Ha en underbar helg du med vännen så hörs vi snart kramar i massor från din lilla vän Inger:)

Busan sa...

Sååå smart du är som börjat med julkorten nu - det ska jag med försöka mig på!!! Jul-känslan finns ju än när vi fått så mycket snö igen... hi hi... :D
Dina kort är som alltid så jättefina - du är så duktig och du får alltid en så varm och härlig känsla i dina kort. Hoppas så du får en mysig helg med någon pysselstund och att du har det så bra du bara kan!!!
Varma vinter-kramar
Busan

Li@n sa...

Ja det är lika bra att börja i tid med julkorten!! Nu är det ju julstämning ute också så varför inte ;o) (vi har "bara" minus 17 just nu).
Jag älskar verkligen den där "Pojken på Månen-stämplen" du gör alltid så fina kort!

Ha en härlig helg!
Kram kram
Lian

Unknown sa...

Jättefina kort, åh vilken idé om julkorten den var inte dum alls, ha ha kanske man kan ha lite mindre att göra till jul, om man inte hittar på ngt annat då istället förstås..
Ja jag tänkte snart ge mig på påskkorten iaf..
Trevlig helg och må så gott
/ Kram kram

Viddan sa...

Ja, det är rätt... man ska egentligen ligga före, speciellt med julen som kräver en del kort. Båda dina kort blev riktigt härliga! Ha en trevlig helg, vännen!! Kram, Lena

Anonym sa...

Ojdå, det var till att vara ute i god tid med julkorten!!! Tjusigt blev det oxå!

Jag är så glad då jag fått min första kortbeställning och det är på påskkort!!! :-)

Vill önska dig en trevlig och mysig helg vännen!

Stor kram till dig från Susanne

Sofie sa...

Härliga kort att beundra som vanligt när jag tittar in här :-)
Hoppas att allt är bra med dig och att du får en härlig söndag!
Kram Sofie

Gunilla sa...

Hej!
Det är inte dumt att börja i tid. Själv broderera jag lite jul grejor, men inget är klart än. Jag är en sådan som börjar på något nytt när jag inte är klar med det första.
Ha det bra, Kraam

Roza sa...

Hej Lene!
Ja det är ju bra att vara ute i tid.
Jag trodde jag var det med mina inbjudnings kort.
Ja, och det var ju tur att de nästan är färdiga för nu sitter jag in snöad och kan inte komma in i min pyssel bod.
Och snön ser ju ut att bli kvar ett tag.
Roza

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej ville titta in och önska min favis vän en riktig trevlig söndag:) Tänker på dig ska du veta och önskar dig allt gott:)Fredagen var så himla kul vi hade super trevligt kan leva på den dagen ett bra tag:) STORA VARMA BAMSE KRAMAR från din lilla vän Inger:)