söndag 17 januari 2010

Altrad

Godmorgon mina vänner denna blåsiga och kalla Söndag!
Hoppas Ni har det skönt och inte behöver gå ut!
Jag jobbar i eftermiddag så jag måste tyvärr!
Här kommer lite jag pysslat med under en längre tid.
När jag började på asken var jag taggad, men sen
försvann lusten, men igår fick jag den äntligen klar!
Den ska bli en present till en söt liten flicka med något fint i!
Sen har jag gjort en Goodie Holder för 5 fickor.
Det var kul så därför ska jag göra flera. Kul att ha att
ge bort med lite småsker i!
Denna är inte helt perfekt, men det är ju så första gång!
Insåg att jag måste ha styvare pappar för hållaren.
Satte på en etikett så man kan skriva vad man har i den!
Ha en riktig skön söndag och var rädd om Er!
Kramizar från Lene!

30 kommentarer:

Anonym sa...

hej lene
vilken tjusig present det blir ..
tack för inspiration . mycket fin

Carina sa...

Hej,Lene!
Det var jättesnygga saker du gjort.
Passar utmärkt som present och förvarning.

Kram!

carina d sa...

Hej Lene:)
Vad mycket fint du gjort:) Designen på asken du gjort gillar jag skarpt;) Tack för din lilla hälsning:) Hoppas allt är bra med dig? Här känns det lite bättre nu när dom gipsat om foten i ett normalt läge så att säga;) kan sitta och gå lite längre stunder nu utan att foten blir kall och blå,,, men dom tror att 4-6 veckor till med gips:(
Blir lite trist här hemma då man inte kan ta sig nånstans, men skönt att man orkar pyssla nu, så dagarna går lite fortare än förut;)
va rädd om dig lilla vän
Kramar i massor

Lena sa...

Hej Lene!
Väldigt fina saker du har gjort. Den där goodie boxen, var har du hittat beskrivning till en sådan? Den ser intressant ut.
Kallt och blåsigt och någon lust att ge sig ut har man inte. Ha det gott. Kram Lena

Kamilla sa...

OOOH jisses så snyggt!!! Du är verkligen duktig till tusen!
Hoppas du har det bra på jobbet idag :D Jag skulle pyssla hela dagen idag, men så kom min mor på besök, så vi surrade bort hela dagen :D men det gör jag så gärna!!!
NU ska jag och Moa gå och pyssla lite!!!
Kraaamizar

annicka sa...

Mycket fina askar...både presentasken och goodieholdern! Säger som Lena; har du hittat den beskrivningen på nätet??
Själv har jag en sån där dag när jag bara mäter och skär helt käpprätt åt....många spillbitar blir det då =)
Tack för titten hos mig och för de snälla orden! Blir glad! Kram

Riet sa...

Ohhh wowww Lene,what a beautiful creations,i love your papers and colours.

Hugs Riet.xx

Viddan sa...

Den som väntar på nåt gott... mycket fin ask (presenten med)Ha en skön vecka!!! Kram, Lena<3

annicka sa...

Hej hej! Tack för titten, jag blev jätteglad =)Och så snäll du är som vill skriva ner beskrivningen!!!
annickanyfalk@yahoo.se
Tusen tack! Hoppas att jag kan bidra med något till dig någon gång...Må så gott! Kram kram

Meretekj sa...

Kjempefin boks du har laget.
Hun som får den blir nok kjempeglad.

Lilla Pyssel Inger sa...

Å GISSES WOW vad du har fått pysslat i hop nu är du riktig i gång vännen:)
Asken och allt annat var super fint och du måste vara jättenöjd, jag gillar MASSOR:)
Jag hoppas du får en riktig trevlig pyssel dag när du ska åka i väg och ha så trevligt i dag det är du verkligen värd:)
Jag hade en kanon pyssel dag i går är så himla nöjd och glad:) Mår skit i dag och är trött med det är okej för allt jag ville bli klar med blev jag klar med i går:) Så i dag blir lådan sent till dig så nu väntar jag med STOOOOR spänning på vad du tycker när du öppnar lådan ha ha ha:)Ha en underbar måndag och vecka och var rädd om dig:) Tänker massor på dig och kramar från din lilla vän Inger:)

Lena B E sa...

Wow så snygg ask du gjort till den lilla flickan, nu kommer hon att bli glad!! Goodie Holdern är också jättefin, jag har en sån här som jag ska altra såsmåningom, köpte den från Nettans. Tack för tipset om kraftigare papper, det ska jag tänka på då min ska göras. :D Tack för det roliga mailet också hihi...
Kramar från Lena

Pernilla sa...

Väldigt fina grejor du har gjort, även korten nedanför.

Kram Pernilla

Petra sa...

Finfina grejer du gjort Lene. Den altrade asken är supersnygg.
Ha en skön vecka.
Kramis
Petra

Busan sa...

Oooh så fint du har gjort!!! Det blev superbra och vad glad den lilla tjejen kommer bli för asken är underbar!!! :)
Förvaringen är ju så snygg också och vilket jobb du lagt ner på den... ja, du är så duktig!!!
Hoppas att du har det bra och att du snart får en ny mysig pysselstund.. tänker på dig ofta än om jag är dålig på att höra av mig. *hjärta*
Ha det så bra du bara kan vännen!!!
Varma vinter-kramar
Busan

Gertrud sa...

Hej Lene, men vad fina askar du har gjort. Alla ni andra är så påhittiga men jag gör bara mina 15x15 kort. Nä, jag får skärpa mej nu. Tack för inspirationen. kram Gertrud

Pernol sa...

Vad fina alster du har gjort! En Goldie Holder är nåt nytt för mig. Tjusiga och användbara saker!

Ha en trevlig vecka!
kramis Pernilla

Unknown sa...

Hej hej, jättefina saker du gjort, förstår vad glad hon skall bli flickan för den fiina :)
Hoppas allt är bra, här har det varit kvällspass på jobbet ikväll, så nu får det bli sängen om man ska orka upp imorgon.
Ha det gott / Kram kram

Lilla Pyssel Inger sa...

God morgon på dig bästa vännen:)
DU ÄR JO SÅ HIMLA GOD OCH GÖR MIG SÅ HIMLA GLAD MED DINA ORD HOS MIG TUSEN TUSEN TUSEN TACK VÄNNEN:)
Hoppas att du fick en riktig trevlig dag i går tänkte på dig ska du veta:) Tyvärr så var Henke forsenad hem i går så postade paketet till dig men det kommer inte i väg före i dag vi kom för sent SORRY! Hoppas hoppas att du har det i morgon istället vännen:)
I går gick det inte göra något var trött och det krampade för mycket men är så van det går jo upp och ned:) Å DU DET FINNS INGEN SOM DU HELLER Lene och jag är så himla GLAD och TACKSAM för att jag har dig som min vän:) Mitt liv skulle vara mycket fattigare utan dig så TACK SNÄLLA FÖR ATT DU FINNS:) DU ÄR BÄST HELT ENKELT !!!!
Å du den som väntar på något gott (förhoppningsvis tänk om du blir besviken när du får paketet från mig!!!) den väntar aldrig för länge ha ha ha
I dag är det sjukhuset som gäller, ska träffa dom två läkarna som ska operera mina nerv skador den 3 februari och narkosläkaren. Sen är det bara att ladda och hålla tummarna för att allt ska gå super bra eller hur!
Var rädd om dig och ha en super trevlig dag:)
STORA VARMA BAMSE KRAMAR från din lilla vän Inger:)

Britt-Inger sa...

Oj så mycke fint du gjort.. :) Detta är inte gjort på en kafferast. Mycke vackert!!!
Kram, Britt-Inger.

Lilla Pyssel Inger sa...

Tjena på dig bästa vännen och god morgon på dig:) I dag så hoppas hoppas jag att brevbäraren är mycket snäll och lämnar något från mig till dig:) Ha en underbar dag och sköt om dig, tänker på dig:) Kramar i massor från din lilla vän Inger:)

Monica sa...

Visst e det härligt när man äntligen blir klar med det man lagt undan för ett tag :-) Själv sitter jag med en enveten tegelpanna och försöker fixa den med decoupage... Men jag råkar förstöra hela tiden... Snart åker den ut :-)

Riktigt snygga blev dina alster iallafall. Så ibland är det värt att pausa och fortsätta senare :-)
Stora kramar!

Lilla Pyssel Inger sa...

Trevlig fredag på dig bästa vännen:) Nu hoppas jag att brevbäraren har varit snäll och lämnat paket åt dig annars blir jag arg!!!!
Var på sjukhuset igen i går och var så himla slut och trött sen men det gick bra och det är det viktigaste eller hur:) Mitt pyssel rum skriker efter mig så ska försöka pyssla lite i dag är fortfarande trött men lite pyssel ska man väl orka med!!!
Hoppas att du får en underbar fredag och helg, tänker massor på dig:) Kramar i massor från din lilla vän Inger:)

Monica sa...

skulle jag kunna få " recepet" på Goodie Holdern? Eller att du berättar var du hittat det. Den skulle ju vara perfekt att ha allt uppstämplat i. Jag använder det fina kuvertet jag fick av dig, men det börjar bli ganska fullt i det.
Ha en trevlig helg. Jag ska till IKEA i morgon.
kram
Monica

Lena sa...

Hej Lene!
Tack än en gång för beskrivningen till goodie Holdern. Jag har gjort två stycken nu och tycker dom är perfekta till att ha uppstämplat i. Jag har fått förfrågan om beskrivning. Jag vill fråga dig först om det är ok att jag delar med mig av den? Eftersom det är du som gjort beskrivningen, så vill jag höra mig för först. Ha en bra helg och kram från Lena

Petra sa...

Önskar dej också en riktigt trevlig helg.
Kram
Petra

Lena B E sa...

Hej vännen!
Jag önskar dej en riktigt trevlig helg också. Hoppas du har det bara bra?!
Kramar från Lena

Pia sa...

Hej Lene
wow super lækre ting du har lavet , smart med den lås, det må jeg prøve har nogle liggende. Du må have en dejlig weekend.
knus Pia

Lätta och Goda recept sa...

Vad du är duktigt!!!
Den var hur fin som helst.

kram o trevlig helg

helencreaty1 sa...

waw amazing bags =o, i love the paper you used, they are terrific, and wawww all your works are very veryyyyy beaitufl , iam telling the truht heeeee, and thank you for visiitng my blog friend =), you are very nice,
blessing wishes to you and your family
helen =)